Cik lapās jūs esat redzējis paziņojumu par to, ka drīz būs jauns lapas dizains? Un cik lapās jūs esat redzējis jautājumu par to, kā apmeklētājiem patīk jaunais lapas dizains?

Redziet, man ir tāda sajūta, ka visā šajā ‘dizainēšanas padarīšanā’ bieži vien tiek pazaudēta īstā mājas lapas jēga. Par piemēru ņemam vienu no lielākajiem mobilo telefonu tirgotājiem Latvijā, Trodeks. Tā kā man ir vēlme un interese iegādāties jaunu mobilo telefonu, tad gāju tieši uz viņu mājas lapu iepazīties ar pieejamajiem telefonu modeļiem. Tad nu ar ļoti gaumīgu un skaistu dizainu apveltītajā mājas lapā nācās vilties.

Pirmkārt, neatradu neviena mobilā telefona cenu. Kāda jēga man no tāda mobilo telefonu tirgotāja, kas savam potenciālajam klientam nesaka, cik maksā viņa pirkums? Labi, varu jau arī aiziet apskatīties kaut kur citur, nav jau grūti, taču pašam Trodeks vajadzētu saprast, ka tieši tā tiek pazaudēts klients.

Labi, ja cenas neuzrādīšanu mēs vēl varētu pieciest, tad vajadzētu vismaz sniegt informāciju, kur es varu šos telefonus iegādāties. Nekādu problēmu - veikli atrodu visu veikalu adreses, tālruņus un e-pastus. Tikai viena problēma - nav norādīti veikalu darba laiki. Diemžēl savas aizņemtības dēļ es nevaru uz labi laimi braukt un cerēt, ka veikals būs vaļā, bet pa norādītajiem tālruņiem un e-pastu tāpat neviens ārpus darba laika neatbildēs.

Ja cenu iztrūkumu vēl varētu izskaidrot ar diezgan lielu mainību, tad par darbalaikiem to diemžēl nevarētu teikt. Nu neticu, ka man kā potenciālajam klientam būtu jāskrien pakaļ pārdevējam un jājautā viss iespējamais. Mājas lapa tomēr ir domāta nevis lapas izstrādātāja dizainera spēju demonstrācijai, bet informācijai klientiem.